Referat Rolny, Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury
Wersja z: 2018-12-03 10:30:31. Zapisał: Redaktor
Pracownicy:
- Mirosław Myśliwiec - Kierownik
- Andrzej Dybka - Podinspektor ds. komunalnych
- Justyna Marchewka - Inspektor ds. nieruchomości
- - Inspektor ds. planowania przestrzennego
- Paweł Harom - Podinspektor ds. inwestycji drogowych
- Olga Łodej - Podinspektor ds. ochrony środowiska
- Izabela Tomaszewska - Podinspektor ds. ochrony środowiska
Zadania:
prowadzenie spraw związanych z rolnictwem i ochroną środowiska, a w szczególności:
- ochrony gruntów rolnych i leśnych,
- przeznaczenia gruntów na cele nierolnicze lub nieleśne,
- wyłączenia gruntów z produkcji,
- rekultywacji nieużytków oraz gruntów zdewastowanych i zdegradowanych,
- sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa,
- wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów i wymierzanie kar za samowolne ich usuniecie,
- nadzór i koordynacja spraw związanych z utrzymania porządku i czystości na terenie gminy,
- koordynowanie spraw z zakresu melioracji i eksploatacji urządzeń wodno– melioracyjnych,
- prowadzenie nadzoru i kontroli nad właściwym utrzymaniem infrastruktury technicznej.
Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami i gospodarki mieniem komunalnym, a w szczególności związanych z:
- gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planie zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, dzierżawę, najem, użyczenie i w zarząd,
- regulowanie stanów prawnych nieruchomości będących własnością Gminy (występowanie z wnioskami o założenie ksiąg wieczystych, o wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów, ustanawianie ograniczonych praw rzeczowych),
- przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących podziału nieruchomości,
- nabywanie nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań gminy,
- przekształcanie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w prawo własności,
- prowadzeniem ewidencji gruntów komunalnych,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i przyjmowaniem wniosków osób ubiegających się o przydział mieszkania komunalnego,
- prowadzenie operatów nazewnictwa ulic i numeracji porządkowej nieruchomości,
- realizacja spraw powierzonych na mocy porozumienia z organami administracji rządowej,
Prowadzenie spraw związanych z infrastrukturą:
- koordynowanie wykonawstwa inwestycji i remontów o znaczeniu lokalnym i zapewnienie prawidłowej realizacji zadań w tym zakresie,
- współdziałanie z geodezją w zakresie programowania i realizacji infrastruktury technicznej zapewniającej przygotowanie terenu dla budownictwa komunalnego,
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzenia projektu planu zagospodarowania przestrzennego,
- przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
- kierowanie zamówieniami publicznymi na podstawie obowiązujących przepisy prawa w tym zakresie,
- pozyskiwanie środków finansowych z funduszy pomocowych Unii Europejskiej na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych.