Urząd Stanu Cywilnego

Ewidencja Ludności

Działalność gospodarcza

Młodzieżowa Rada Gminy Malczyce

Rejestr uchwał

Rejestr zarządzeń

Ochrona środowiska

Konsultacje Społeczne

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Statystyki

mod_vvisit_counterDzisiaj69
mod_vvisit_counterWczoraj2618
mod_vvisit_counterTen tydzień6186
mod_vvisit_counterPoprzedni tydzień16428
mod_vvisit_counterTen miesiąc34659
mod_vvisit_counterPoprzedni miesiąc55192
mod_vvisit_counterWszystkie3728885

Aktualnie: gości 14, 
botów 3 połączonych
Twój IP: 44.201.97.224
Dzisiaj: Kwi 18, 2024


Skład Gminnej Komisji oraz zadania
Wersja z: 2023-03-08 08:19:18. Zapisał: Redaktor

Skład Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

  1. Joanna Solska - przewodniczący komisji
  2. Paulina Leśniak- sekretarz komisji
  3. Aleksandra Sykstus - członek komisji
  4. Aneta Banaś - członek komisji
  5. Paweł Baran - członek komisji

 

Zadania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Do kluczowych zadań realizowanych przez Gminną  Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych należy prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych, w szczególności:

1. Zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób
uzależnionych od alkoholu:

  • obsługa punktu konsultacyjno-informacyjnego,
  • dostarczanie informacji o prowadzeniu profesjonalnej terapii,
  • motywowanie i kierowanie do leczenia,
  • kierowanie na leczenie odwykowe i zajęcia terapeutyczne, itp.

2. Udzielanie rodzinom, w których występuje problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie:

  • zobowiązanie do podjęcia leczenia odwykowego:
  • przyjmowanie zgłoszeń o przypadkach nadużywania alkoholu z jednoczesnym występowaniem przesłanek powodujących rozkład życia rodzinnego,
  • wzywanie na rozmowę osób, co do których wpłynęło zgłoszenie i pouczenie o konieczności zaprzestania ww. działań,
  • kierowanie na badanie przez biegłego w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu,
  • przygotowywanie dokumentacji związanej z postępowaniem sądowym,
  • niesienie pomocy członkom rodzin z problemem alkoholowym,

3. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej, w szczególności dla dzieci i młodzieży:

  • pomoc w zaopatrzeniu w materiały edukacyjne, informacyjne dotyczące problematyki uzależnień,
  • wspieranie, organizowanie i prowadzenie działań trzeźwościowych,
  • współorganizowanie, konsultowanie zajęć profilaktycznych, pomoc przy tworzeniu programów profilaktycznych.

4. Nadzór nad ograniczeniem dostępności alkoholu między innymi poprzez organizację szkoleń instytucji, organizacji i osób fizycznych z zakresu ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

5. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych
służących rozwiązywaniu problemów alkoholowych:

  • przyjmowanie wniosków o środki finansowe,
  • opracowywanie preliminarza wydatków z Gminnego Funduszu Alkoholowego,
  • podział i zlecanie zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
  • dążenie do stworzenia zintegrowanego systemu profilaktyki gminnej - współpraca z przedstawicielami władz samorządowych, instytucji i organizacji na terenie gminy.