NUMER ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO 609 757 004
Zarządzanie Kryzysowe tel. 609 757 004
Zarządzanie Kryzysowe tel. 609 757 004
5.12.2023 r.
W odpowiedzi na zalecenia z Rządowego Centrum Bezpieczeństwa przekazujemy informacje dotyczące obowiązku przestrzegania zapisów ustawy Prawo budowlane dotyczące odśnieżania dachów.
Zbliżająca się zima przynosi właścicielom i zarządcom nieruchomości wiele obowiązków. Jednym z nich jest konieczność usuwania śniegu i lodu z chodnika, bezpośrednio przy ogrodzeniu posesji. Kolejnym ważnym obowiązkiem jest usuwanie zalegającego śniegu na dachu nieruchomości, który stanowi zagrożenie nie tylko dla samego obiektu, lecz także dla ludzi, którzy się w nim znajdują, a także dla przechodniów i pojazdów.
Z tego powodu Ustawa Prawo budowlane(Otwiera się w nowej karcie/oknie) (art.61, pkt 2) nakłada obowiązek usuwania nadmiaru śniegu z dachu oraz wykonywania doraźnych przeglądów okresowych stanu technicznego dachu oraz całego budynku. Zaniechanie tego obowiązku może wiązać się z mandatem w wysokości do 1000 zł. lub karą pozbawienia wolności. W przypadku odmowy uiszczenia kary za nieodśnieżony dach sprawa może zostać skierowana do sądu, wówczas mandat może wynieść do 5000 zł. Na właścicielach budynków ciąży również obowiązek usuwania sopli z dachu, w przypadku zaniechania właściciel może być ukarany mandatem w wysokości do 500 zł .
W odpowiedzi na zalecenia Wojewody Dolnośląskiego z dnia 5 grudnia 2022r. wynikające z pisma o sygn. BZ-BOL.68.104.2022.AM przekazujemy informacje dotyczące obowiązku przestrzegania zapisów ustawy Prawo budowlane dotyczące odśnieżania dachów.
Zbliżająca się zima przynosi właścicielom i zarządcom nieruchomości wiele obowiązków. Jednym z nich jest konieczność usuwania śniegu i lodu z chodnika, bezpośrednio przy ogrodzeniu posesji. Kolejnym ważnym obowiązkiem jest usuwanie zalegającego śniegu na dachu nieruchomości, który stanowi zagrożenie nie tylko dla samego obiektu, lecz także dla ludzi, którzy się w nim znajdują, a także dla przechodniów i pojazdów.
Z tego powodu Ustawa Prawo budowlane(Otwiera się w nowej karcie/oknie) (art.61, pkt 2) nakłada obowiązek usuwania nadmiaru śniegu z dachu oraz wykonywania doraźnych przeglądów okresowych stanu technicznego dachu oraz całego budynku. Zaniechanie tego obowiązku może wiązać się z mandatem w wysokości do 1000 zł lub karą pozbawienia wolności. W przypadku odmowy uiszczenia kary za nieodśnieżony dach sprawa może zostać skierowana do sądu, wówczas mandat może wynieść do 5000 zł. Na właścicielach budynków ciąży również obowiązek usuwania sopli z dachu, w przypadku zaniechania właściciel może być ukarany mandatem w wysokości do 500 zł .
5.12.2023 r. -
W odpowiedzi na zalecenia z Rządowego Centrum Bezpieczeństwa przekazujemy informacje dotyczące zakazu spalania odpadów w domach, mieszkaniach i miejscach prowadzenia działalności gospodarczej.
W związku z trwającym sezonem grzewczym przypominamy wszystkim mieszkańcom gminy Malczyce, że obowiązuje ustawowy ZAKAZ SPALANIA ODPADÓW w piecach domowych. Spalając odpady łamiemy prawo, szkodzimy środowisku, a przede wszystkim szkodzimy sobie. Toksyczny wpływ substancji (powstających podczas spalania śmieci) na zdrowie człowieka może objawić się po latach, np. w postaci astmy oskrzelowej, alergii lub nawet chorób nowotworowych.
W związku z tym ponownie przypominamy, że w PIECACH DOMOWYCH NIE WOLNO SPALAĆ:
Spalanie śmieci w piecach i kotłowniach domowych a także na wolnym powietrzu jest zabronione. Nieprzestrzeganie zakazu spalania odpadów, zgodnie z art. 191 Ustawy o odpadach, podlega karze aresztu albo grzywny. Za spalanie odpadów w instalacjach grzewczych lub na wolnym powietrzu grozi mandat w wysokości do 500 zł lub kara grzywny do wysokości 5000 zł, gdy sprawa zostanie skierowana do Sądu.
Apelujemy dbajmy o swoje zdrowie.
W odpowiedzi na zalecenia Wojewody Dolnośląskiego z dnia 5 grudnia 2022r. wynikające z pisma o sygn. BZ-BOL.68.104.2022.AM przekazujemy informacje dotyczące zakazu spalania odpadów w domach, mieszkaniach i miejscach prowadzenia działalności gospodarczej.
W związku z trwającym sezonem grzewczym przypominamy wszystkim mieszkańcom gminy Malczyce, że obowiązuje ustawowy ZAKAZ SPALANIA ODPADÓW w piecach domowych. Spalając odpady łamiemy prawo, szkodzimy środowisku, a przede wszystkim szkodzimy sobie. Toksyczny wpływ substancji (powstających podczas spalania śmieci) na zdrowie człowieka może objawić się po latach, np. w postaci astmy oskrzelowej, alergii lub nawet chorób nowotworowych.
W związku z tym ponownie przypominamy, że w PIECACH DOMOWYCH NIE WOLNO SPALAĆ:
plastikowych pojemników i butelek po napojach,
zużytych opon ,
odpadów z gumy,
przedmiotów z tworzyw sztucznych,
elementów drewnianych pokrytych lakierem,
sztucznej skóry,
opakowań po rozpuszczalnikach lub środkach ochrony roślin,
opakowań po farbach i lakierach,
pozostałości farb i lakierów,
plastikowych toreb z polietylenu,
papieru bielonego związkami chloru z nadrukiem farb kolorowych
Spalanie śmieci w piecach i kotłowniach domowych a także na wolnym powietrzu jest zabronione. Nieprzestrzeganie zakazu spalania odpadów, zgodnie z art. 191 Ustawy o odpadach, podlega karze aresztu albo grzywny. Za spalanie odpadów w instalacjach grzewczych lub na wolnym powietrzu grozi mandat w wysokości do 500 zł lub kara grzywny do wysokości 5000 zł, gdy sprawa zostanie skierowana do Sądu.
Dlatego apelujemy dbajmy o swoje zdrowie i otoczenie .
-