Informacje dotyczące odśnieżania dachów

5.12.2023 r.

W odpowiedzi na zalecenia z Rządowego Centrum Bezpieczeństwa przekazujemy  informacje dotyczące obowiązku przestrzegania zapisów ustawy Prawo budowlane dotyczące odśnieżania dachów.  

Zbliżająca się zima przynosi właścicielom i zarządcom nieruchomości wiele obowiązków.  Jednym z nich jest konieczność  usuwania śniegu i lodu z chodnika, bezpośrednio przy ogrodzeniu posesji. Kolejnym   ważnym obowiązkiem jest usuwanie zalegającego śniegu na dachu nieruchomości, który stanowi zagrożenie nie tylko dla samego obiektu, lecz także dla ludzi, którzy się w nim znajdują, a także dla  przechodniów i pojazdów.

 Z tego powodu Ustawa Prawo budowlane(Otwiera się w nowej karcie/oknie) (art.61, pkt 2) nakłada obowiązek usuwania nadmiaru śniegu z dachu oraz wykonywania doraźnych przeglądów okresowych stanu technicznego dachu oraz całego budynku. Zaniechanie tego obowiązku może wiązać się z  mandatem w wysokości do 1000 zł. lub karą pozbawienia wolności.  W przypadku odmowy uiszczenia  kary za nieodśnieżony dach sprawa może zostać  skierowana do sądu, wówczas  mandat może wynieść do 5000 zł. Na właścicielach budynków ciąży również obowiązek  usuwania sopli z dachu, w przypadku zaniechania właściciel może być  ukarany mandatem w wysokości do 500 zł .


W odpowiedzi na zalecenia Wojewody Dolnośląskiego z dnia 5 grudnia 2022r. wynikające z pisma o sygn. BZ-BOL.68.104.2022.AM przekazujemy  informacje dotyczące obowiązku przestrzegania zapisów ustawy Prawo budowlane dotyczące odśnieżania dachów.  

Zbliżająca się zima przynosi właścicielom i zarządcom nieruchomości wiele obowiązków.  Jednym z nich jest konieczność  usuwania śniegu i lodu z chodnika, bezpośrednio przy ogrodzeniu posesji. Kolejnym   ważnym obowiązkiem jest usuwanie zalegającego śniegu na dachu nieruchomości, który stanowi zagrożenie nie tylko dla samego obiektu, lecz także dla ludzi, którzy się w nim znajdują, a także dla  przechodniów i pojazdów.

 Z tego powodu Ustawa Prawo budowlane(Otwiera się w nowej karcie/oknie) (art.61, pkt 2) nakłada obowiązek usuwania nadmiaru śniegu z dachu oraz wykonywania doraźnych przeglądów okresowych stanu technicznego dachu oraz całego budynku. Zaniechanie tego obowiązku może wiązać się z  mandatem w wysokości do 1000 zł lub karą pozbawienia wolności.  W przypadku odmowy uiszczenia  kary za nieodśnieżony dach sprawa może zostać  skierowana do sądu, wówczas  mandat może wynieść do 5000 zł. Na właścicielach budynków ciąży również obowiązek  usuwania sopli z dachu, w przypadku zaniechania właściciel może być  ukarany mandatem  w wysokości do 500 zł .

  • Zarządzanie Kryzysowe

Informacje dotyczące zakazu spalania odpadów w domach, mieszkaniach i miejscach prowadzenia działalności gospodarczej.

5.12.2023 r. -

W odpowiedzi na zalecenia z Rządowego Centrum Bezpieczeństwa przekazujemy  informacje dotyczące zakazu spalania odpadów w domach, mieszkaniach i miejscach prowadzenia działalności gospodarczej.

W związku z trwającym sezonem grzewczym przypominamy wszystkim mieszkańcom gminy Malczyce, że obowiązuje ustawowy ZAKAZ SPALANIA ODPADÓW w piecach domowych. Spalając odpady łamiemy prawo, szkodzimy środowisku, a przede wszystkim szkodzimy sobie. Toksyczny wpływ substancji (powstających podczas spalania śmieci) na zdrowie człowieka może objawić się po latach, np. w postaci astmy oskrzelowej, alergii lub nawet chorób nowotworowych.

W  związku z tym ponownie przypominamy, że w PIECACH DOMOWYCH NIE WOLNO SPALAĆ:

  • plastikowych pojemników i butelek po napojach,
  • zużytych opon ,
  • odpadów z gumy,
  • przedmiotów z tworzyw sztucznych,
  • elementów drewnianych pokrytych lakierem,
  • sztucznej skóry,
  • opakowań po rozpuszczalnikach lub środkach ochrony roślin,
  • opakowań po farbach i lakierach,
  • pozostałości farb i lakierów,
  • plastikowych toreb z polietylenu,
  • papieru bielonego związkami chloru z nadrukiem farb kolorowych

Spalanie śmieci w piecach i kotłowniach domowych a także  na wolnym powietrzu jest zabronione. Nieprzestrzeganie zakazu spalania odpadów, zgodnie z art. 191 Ustawy o odpadach, podlega karze aresztu albo grzywny. Za spalanie odpadów w instalacjach grzewczych lub na wolnym powietrzu grozi mandat w wysokości do 500 zł lub kara grzywny do wysokości 5000 zł, gdy sprawa zostanie skierowana do Sądu.

Apelujemy dbajmy o swoje zdrowie.


W odpowiedzi na zalecenia Wojewody Dolnośląskiego z dnia 5 grudnia 2022r. wynikające z pisma o sygn. BZ-BOL.68.104.2022.AM przekazujemy  informacje dotyczące zakazu spalania odpadów w domach, mieszkaniach i miejscach prowadzenia działalności gospodarczej.

W związku z trwającym sezonem grzewczym przypominamy wszystkim mieszkańcom gminy Malczyce, że obowiązuje ustawowy ZAKAZ SPALANIA ODPADÓW w piecach domowych. Spalając odpady łamiemy prawo, szkodzimy środowisku, a przede wszystkim szkodzimy sobie. Toksyczny wpływ substancji (powstających podczas spalania śmieci) na zdrowie człowieka może objawić się po latach, np. w postaci astmy oskrzelowej, alergii lub nawet chorób nowotworowych.

W  związku z tym ponownie przypominamy, że w PIECACH DOMOWYCH NIE WOLNO SPALAĆ:

  • plastikowych pojemników i butelek po napojach,

  • zużytych opon ,

  • odpadów z gumy,

  • przedmiotów z tworzyw sztucznych,

  • elementów drewnianych pokrytych lakierem,

  • sztucznej skóry,

  • opakowań po rozpuszczalnikach lub środkach ochrony roślin,

  • opakowań po farbach i lakierach,

  • pozostałości farb i lakierów,

  • plastikowych toreb z polietylenu,

  • papieru bielonego związkami chloru z nadrukiem farb kolorowych

Spalanie śmieci w piecach i kotłowniach domowych a także  na wolnym powietrzu jest zabronione. Nieprzestrzeganie zakazu spalania odpadów, zgodnie z art. 191 Ustawy o odpadach, podlega karze aresztu albo grzywny. Za spalanie odpadów w instalacjach grzewczych lub na wolnym powietrzu grozi mandat w wysokości do 500 zł lub kara grzywny do wysokości 5000 zł, gdy sprawa zostanie skierowana do Sądu.

 

Dlatego apelujemy dbajmy o swoje zdrowie i otoczenie .

  • Zarządzanie Kryzysowe

-