Rejestry działalności regulowanej

Rejestr działalności regulowanej w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, prowadzenia grzebowisk lub prowadzenia spalarni zwłok zwierzęcych i ich części

Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, prowadzenia grzebowisk lub prowadzenia spalarni zwłok zwierzęcych i ich części

Wymagane Dokumenty

  1.  Wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie gminy Malczyce - DRUK
     w zakresie:
    -ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
    -prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt,
    -prowadzenia grzebowisk,
    -prowadzenia spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
  2. Zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”
  3. Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (w przypadku gdy przedsiębiorca nie figuruje z jakiegokolwiek powodu  w bazie danych CEIDG) lub aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (dla spółek handlowych), potwierdzające prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie:
    -ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
    -prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt,
    -prowadzenia grzebowisk,
    -prowadzenia spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
  4. Stosowne zezwolenia i dokumenty wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.) i/lub ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.) i/lub ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2019 r. poz. 122 ze zm.).
  5. Oświadczenie o posiadaniu specjalistycznego atestowanego sprzętu do odławiania i przenoszenia zwierząt*.
  6. Oświadczenie o dysponowaniu obiektami i specjalistycznym atestowanym sprzętem niezbędnym do prawidłowego prowadzenia działalności*.
  7. Oświadczenie o posiadaniu sprzętu, urządzeń i obiektów niezbędnych do prawidłowego prowadzenia działalności*.
  8. Oświadczenie o posiadaniu urządzeń, środków technicznych i obiektów niezbędnych do prawidłowego prowadzenia działalności*.
  9. Oświadczenie o dysponowaniu pojazdem przystosowanym do transportu zwierząt*.
  10. Oświadczenie o dysponowaniu przeszkoloną kadrą*.
  11. Oświadczenie  o niekaralności*.
  12. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.

*wybór zgodnie z załącznikami do uchwały nr ………….Rady Gminy Malczyce z dnia…………….. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz  prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części, na terenie gminy Malczyce.

Opłaty

616 zł - opłata skarbowa za wydanie zezwolenia.

17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o dokonaniu zmian danych zawartych w rejestrze oraz opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w rejestrze.

17 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).

Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie urzędu gminy, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy

nr 16 9589 0003 0006 1955 2000 0020 w Banku Spółdzielczym w Środzie Śląskiej.

 

Termin odpowiedzi

  1. Wydanie decyzji powinno nastąpić do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku.
  2. Wydanie zaświadczenia do 7 dni.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256).
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz.1000 ze zm.).
  3. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 ze zm.).
  4. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2019 r. poz. 122 ze zm.).
  5. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 ze zm.).
  6. Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.).
  7. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, ze zm.)
  8. Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. z 2004 r., poz.1657).
  9. Uchwała Nr …………… Rady Gminy Malczyce z dnia……………… w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności  w zakresie ochrony  przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części, na terenie gminy Malczyce (Dz. Urz. Woj. Dolnośląskiego z dnia …………… poz……….).
  • Rejestry działalności regulowanej

Ewidencja podmiotów prowadzących działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy Malczyce

Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o udzielenie/zmianę zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych - DRUK
  2. Dokument poświadczający gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną.
  3. Zaświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne (aktualne tzn. z ostatnich 3 miesięcy).
  4. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
  5. Dokumenty potwierdzające prawo do dysponowania pojazdami asenizacyjnymi i innymi środkami technicznymi przewidzianymi do realizacji usług (np. dowód rejestracyjny samochodu, dowód zakupu, umowa dzierżawy, najmu, użyczenia itp.)
  6. Ważne badania techniczne pojazdów asenizacyjnych.
  7. Dokumenty potwierdzające prawo do dysponowania bazą.
  8. Dokumenty potwierdzające prawo do dysponowania miejscem mycia i dezynfekcji środków technicznych przewidzianych do realizacji usług.
  9. Dokumenty wskazujące pełnomocników firmy, osoby upoważnione do składania oświadczeń i podpisów.   

Opłaty

107 zł - opłata skarbowa za wydanie zezwolenia.

17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o dokonaniu zmian danych zawartych w rejestrze oraz opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w rejestrze.

17 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).

Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie urzędu gminy, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy

nr 16 9589 0003 0006 1955 2000 0020 w Banku Spółdzielczym w Środzie Śląskiej.

 

Termin odpowiedzi

  1. Wydanie decyzji powinno nastąpić do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku.
  2. Wydanie zaświadczenia do 7 dni.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256).
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz.1000 ze zm.).
  3. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 ze zm.).
  4. Uchwała nr XII/88/2019 Rady Gminy Malczyce z dnia 29 października 2019 roku w sprawie wymagań dla przedsiębiorców ubiegających się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych oraz transport nieczystości ciekłych.


 

  • Rejestry działalności regulowanej

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych

Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - DRUK
  2. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  3. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
  4. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, w przypadku wypełnienia we wniosku pola nieobowiązkowego.

Opłaty

50 zł - opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (nie wnosi się dodatkowej opłaty za wydanie zaświadczenia o wpisaniu do rejestru).

25 zł - opłata skarbowa za zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej, dotyczącej rozszerzenia zakresu działalności objętej wpisem (tj. 50 % stawki określonej od wpisu).

17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o dokonaniu zmian danych zawartych w rejestrze oraz opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w rejestrze.

17 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury).

 

Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie urzędu gminy, przelewem lub przekazem na rachunek bankowy

nr 16 9589 0003 0006 1955 2000 0020 w Banku Spółdzielczym w Środzie Śląskiej.

 

Termin odpowiedzi

  1. Wpis do rejestru do 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej.
  2. Wydanie zaświadczenia do 7 dni.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256).
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz.1000 ze zm.).
  3. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 ze zm.).
  4. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2019 r. poz. 1292, ze zm.).
  5. Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, ze zm.).
  6. Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. poz. 10).
  7. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 poz. 122).
  • Rejestry działalności regulowanej

-